Защо английска медия ще бъде съдена за вреди възлизащи на стотици милиони?! Как се стигна до тук?

0

Financial Times публикува статия, която се оказа тенденциозна и с превратно поднесени внушения и изопачени факти, така че да послужи на нечии очевидно нечисти интереси. Така може да бъде определена публикацията от 30.03.2022 г. във FT със заглавие: “Руските връзки на лондонската Gemcorp”.

Въпросната статия се появи седмица след като ПП-ДБ (определяни като проамерикански партии) на демократите в България подписа Меморандум за инвестиции от Gemcorp в България. Любопитно е, как така внезапно медия като Financial Times прояви интерес към подобен Меморандум и впоследствие публикува статия, върху която още същия ден определени лица започнаха да се упражняват и да искат разваляне на меморандума, тъй като бил незаконен и имало руска следа.

Започна се едногодишно спекулиране, а между временно меморандумът бе прекратен поради натиск от лица, противници на демократите в България (ПП-ДБ).

Така Gemcorp вместо да инвестира милиарди в България, днес те трябва да обмислят за колко да осъдят Financial Times за вреди, преки и косвени, свързани с разваляне на сделката по въпросния меморандум, защото прокуратурата на Република България категорично прие, че няма нито нарушение на законите на България, нито пък има някаква руска следа в казуса.

На Financial Times обаче ще му се наложи да отговаря за вреди спрямо Gemcorp, както и да обясни източници и евентуално кой е поръчал статията. Тъй като вече е ясно, че въпросния журналистически материал носи по-скоро характеристиките на медийна бухалка, отколкото на всестранна и полезна за обществото информация, пише mediamall.info

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.