Екоминистерството пуска чадър над бизнесмени със скрап далавера за 87 млн. лв. на година (ПЪРВА ЧАСТ)

0

Организирана престъпна група бизнесмени, занимаващи се със скрап, контролира Министерството на околната среда и водите (МОСВ) със „златна далавера“, от която печелят малцина, а бюджетът губи по 87 милиона лева на година. Източник на Narod.bg от министерството на Юлиян Попов разкри механизма на измамата, която ще осветлим, а работа на МВР е да пресече колосалната далавера.

Оказва се, че държава-членка на ЕС, напираща за влизане в Шенген, допуска „бели якички“ от МОСВ да прикриват 100% фиктивната дейност на връзкарите, уредили си 5-звезден живот на гърба на държавата.

За да стане ясно каква е схемата, правим едно важно уточнение – близо 87 милиона лева се събират всяка година от екотакси. Размерът на този вид такса е средно от 120 до 400 лева в масовия случай за регистрацията на МПС в страната.

Парите се заплащат като условие за приемане на документите в КАТ за регистрация на МПС. Съгласно Закона за управление на отпадъците сумите от екотаксите служат за разкомплектоването и обезвреждането на автомобилите, излезли от експлоатация.

И сега важното – над 95% от тези екотакси се разпределят между няколко частни дружества без държавно или общинско участие в тях, при това авансово, като се използват, поне според обявеното, за бъдещо рециклиране на излезли от употреба моторни превозни средства.

Дружествата, притежаващи лиценз за извършване на въпросната дейност, са едва четири:

1.        „БЪЛГАРСКА РЕЦИКЛИРАЩА КОМПАНИЯ“ АД

2.        „АУТОРЕК“ АД

3.        „БЪЛГАРСКА ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА АВТОМОБИЛИ“ АД

4.        „АВТОЕКОПРОДЖЕКТ“ АД

Организациите по оползотворяване на излезли от употреба моторни превозни средства по закон нямат право да разпределят печалба, но за сметка на това никой не знае как точно разходват получените десетки милиони левове на годишна база, освен лицата, които ги управляват – бизнесмените с чадър в МОСВ.

Уточняваме, че 250 000 лева НА ДЕН се прибират от еко такси, което е 7 500 000 на месечна база. Схемата включва множество дружества, които реално нямат нито назначени служители, нито активи и на практика неформално се управляват от директорите на ООП.

Тези дружества бълват фактури за всякакви дейности, свързани с рециклирането, които на практика не се извършват. Нещо повече, фиктивен е и произходът на въпросните МПС-та, особено в категориите М2, МЗ, N2, N2, които включват тежкотоварните автомобили, т.е., камионите.

Документи, с които Narod.bg разполага, ясно доказват, че подизпълнителите не разполагат с технически капацитет да осъществят обема от дейности, за които им се заплаща!

За улеснение на разследващите подчертаваме, че няма данни и за реално оползотворени количества отпадъци след уж извършваната дейност по управление и рециклиране на отпадъци от тези четири фирми, а те пък са посочени само по документи, без да е налице реално извършена дейност.

Narod.bg обещава ВТОРА ЧАСТ на разследването за криминалната схема под чадъра на МОСВ, която до момента е източила стотици милиони.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.