Без ток за денонощие? Получаваш 30 лв.

0

Когато има авария в градските райони и доставчикът на ток не успее в срок до 24 часа да възстанови електроснабдяването, дължи едократна компенсация на всяко засегнато домакинство –  по 30 лева. Това обясни председателят на Комисията по енергийно и водно регулиране Иван Иванов по повод на продължаващите проблеми в много много селища след зимната буря отпреди дни.  Ако прекъсването на тока продължи повече от 36 часа, тогава за всеки 12 часа над 36-те се заплащат 20 лева на клиент – до възстановяването на захранването.

Но не всички, които в последните дни зъзнаха на тъмно и студено в районите, засегнати от зимното бедствие, ще получат утешителни обезщетения. Председателят на КЕВР подчерта, че правилата за компенсации заради дълго прекъсване на тока не важат, ако аварията е причинена от бедствие. Тоест, ако в населеното място има форсмажорни обстоятелства и бедствието е потвърдено със заповед на областния управител, „часовникът се спира“ – посочените срокове за отстраняване на повредата не са меродавни.

Така че хората в най-пострадалите селища, които най-дълго останаха без ток в последните дни, няма да бъдат компенсирани и с левче дори, защото са жертви на „форсмажор“ – на природни стихии.

Изплащането на обезщетения е уредено в Общите условия на електроразпределителните предприятия. Пак там е посочено, че при авария ЕРП то трябва в рамките на 2 часа да направи необходимата организация за отстраняване на повредите. За извънградските райони срокът за реакция е до 4 часа.

„Еврохолд“ – собственик на най-голямото електроразпределително предприятие, обяви, че 1700 служители работят денонощно за отстраняване на авариите в Западна България, и призова политиците „да не спекулират в сегашната трудна ситуация“.

„В продължение на 72 часа 1700 служители на „Електрохолд“ и на други фирми от групата работят за отстраняване на аварии и повреди, възникнали в резултат на обилните снеговалежи и сложната метеорологична обстановка. Те правят всичко по силите си, за да възстановяват електрозахранването след пораженията, възникнали в резултат на обилния снеговалеж и тежките метеорологични условия на територията на цялата страна“, посочват от „Еврохолд“.

От компанията благодарят на абонатите си за тяхното „разбиране и доверие в изключително сложната обстановка – особено в труднодостъпните и отдалечени села и планински райони.“ И подчертават, че и на държавния Електроенергиен системен оператор – ЕСО, му е било необходимо допълнително време, за да отстрани тежките повреди по мрежата високо напрежение и да захрани с необходимата електроенергия трите електроразпределителни предприятия в страната.

Има и специален апел към политиците: „Да не спекулират в сегашната ситуация и да не смесват политиката с бизнеса“.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.